Interim financieel personeel

Wij merken geregeld dat zaken binnen een bedrijf niet altijd lopen zoals ze gepland zijn. Dit kan te maken hebben met uitval van een collega, zwangerschapsverlof of het vertrek van een personeelslid. Wanneer het gaat om financiën en administratie is het belangrijk dat dit wel door blijft gaan en is het prettig als u het tijdelijke tekort snel op kan vangen, zodat uw administratie actueel blijft.

Flexibel

Een administratie dient altijd actueel te zijn, dit snappen wij volkomen en daarom bieden we naast onze andere accountancy oplossingen ook de mogelijkheid tot het inhuren van interim financieel personeel. Dit betekent dat wij ten alle tijden bij kunnen springen waar nodig. Wij kunnen u ondersteunen in het bijwerken, nalopen, beoordelen, aanpassen en analyseren van uw boekhouding. Dit kan voor een aantal uur per week, een dag per week, een dag per maand of wat u wenst!

Daarnaast zien wij twee grote verschillen in verwachtingen bij ondernemers. Deze grote verschillen gaan vooral om tijd en kennis.

Tijd: er zijn veel ondernemers die lange dagen maken en daardoor niet toe komen aan de financiën of het overzicht daarvan. Veel ondernemers zijn bezig met het optimaliseren van het bedrijf en financiën heeft dan vaak niet de prioriteit. Wij kunnen zoals hierboven aangegeven bijspringen als het gaat om het steun bieden als het gaat om de financiën, wanneer en hoe u dat wilt. Op deze manier kunnen wij u hierin ontzien en kunt u zich volledig richten op uw bedrijf.

Kennis: er is ook een groep ondernemers die zich wel bezig houdt met de financiën maar daar geregeld vragen over heeft of zich er juist wel mee bezig wil houden. Ook hierin kunnen wij ondersteunen door antwoord te geven op uw vragen, mee te kijken of te onderzoeken wat de voordelen kunnen zijn op financieel gebied.

Praktijkvoorbeelden

Zo analyseren wij bij een klant van ons met een productiebedrijf en veel internationale handel iedere maand de administratie, maken correctieboekingen en verzorgen de aangifte omzetbelasting van de fiscale eenheid. We zitten in verschillende branches want voor een onderneming in de ICT maken we de jaar dossiers en jaarrekeningen op t.b.v. de wettelijke controle; hier voeren we op interim basis de rol van assistent controller uit.

Wij zitten ook geregeld bij bedrijven op kantoor. Bij een non-profit organisatie werkt namelijk een medewerker van Mijn Accountant iedere week de administratie bij en bij een zorginstelling maken we iedere maand op locatie bij de klant de maandrapportages op en maken we periodiek prognoses.

Ervaring

Met onze jarenlange kennis en ervaring met verschillende branches en bedrijven kunnen wij snel inspringen en daarbij ook op kort termijn onderdeel worden van een draaiend team.

Contact

Ook snel extra inzet nodig op tijdelijke of structurele basis? We helpen graag en nodigen u uit om kennis te maken met onze financiële professionals en ons interim financieel personeel. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek of een offerte.