Crowdfunding advies

Crowdfunding is in een razend tempo een begrip geworden dat niet meer is weg te denken uit de huidige financiële wereld. Om met succes een crowdfunding campagne neer te zetten is het belangrijk om onderscheidend te zijn van de rest. Dit kan enerzijds door een steengoede marketingcampagne neer te zetten, waarin uw bedrijf en product uniek worden neergezet. Anderzijds is het steeds meer van belang dat de financiële onderbouwing van uw plan staat als een huis. Mijn Accountant geeft graag crowdfunding advies. Wij helpen u graag bij dit traject en denkt vanaf het begin kritisch mee over uw plannen.

Wat is crowdfunding?

Crowdfunding is een financieringsbehoefte, hierbij vraagt u aan een grote groep mensen of zij in uw plan willen investeren. Zo is er niet één grote investeerder nodig, maar veel kleine investeerders. De investeerders trekt u aan via zogenaamde crowdfundingplatforms zoals geldvoorelkaar.nl. U plaatst uw plannen online op een dergelijk platform en vraagt hiermee potentiële investeerders of zij deze plannen willen financieren.

Voordelen van crowdfunding

Crowdfunding is een uitkomst als financiering via de bank of een investeringsmaatschappij niet mogelijk is of te lang duurt. Bovendien merkt u direct of uw idee of bedrijf aanslaat. Als de crowd er in wil investeren, dan zien zij het in ieder geval zitten en anders zullen zij feedback geven op het product. Investeerders voelen zich bovendien vaak betrokken bij uw bedrijf. Daardoor wordt een mogelijke investeerder een mogelijke ambassadeur of zelfs klant. Omdat het bij crowdfunding per definitie om veel investeerders gaat, gaat het ook om veel ambassadeurs! Houdt u na uw campagne contact met uw investeerders, dan levert crowdfunding u naast financiering ook een uitstekend marketingkanaal op. Een slimme campagne kan zo veel aandacht opleveren voor uw bedrijf, product of dienst. Dit effect is soms zo sterk dat sommigen alleen al om die reden besluiten om een financiering via crowdfunding te zoeken in plaats van bij een bank.

  • Testen van belangstelling in je idee
  • Investeerders zijn betrokken bij uw bedrijf;
  • Investeerders worden ambassadeurs;
  • Het creëren van zichtbaarheid
  • Ontvangen van feedback