fbpx

Administratie: van offline naar online

Afgelopen november hebben wij ons 10-jarige jubileum gevierd. Van de start tot vandaag is er op administratief gebied veel veranderd. Automatisering is altijd in beweging. Een sluitende administratie is de start voor het opmaken van de jaarrekening, de belastingaangifte en het kunnen geven van advies. Vroeger werd de administratie bijgehouden in een tabellarisch kasboek, tegenwoordig worden veel volledig online – in de cloud – gevoerd.

Transitie in de afgelopen jaren

Om te komen van een offline administratie (alle inkoopfacturen, verkoopfacturen en bankafschriften apart of bij elkaar in een map) tot volledig online is een grote stap. De ordners met facturen verdwijnen, bankafschriften gaan met een automatische bankkoppeling het boekhoudpakket in en alle facturen staan in de online administratie. De transitie is met name voor de administratie verantwoordelijke een stap, maar de voordelen zullen snel duidelijk worden.

Man die advies financieringsaanvraag krijgt.

Wij hebben de afgelopen jaren veel klanten begeleid met de overgang van de offline administratie naar een online administratie. De automatisering zetten we slim in om hiermee veel tijd en kosten te besparen. Met behulp van cloud oplossingen zoeken we naar de beste oplossing.

Hoe gaan wij te werk?

We starten hierbij met automatische bankkoppelingen voor het inladen van de bankmutaties, het verwerken van inkoopfacturen via scan & herken of de digitale brievenbus en het opmaken van verkoopfacturen vanuit het online boekhoudprogramma. Vervolgens kunnen de inkoopfacturen met een betaalbestand welke via de administratie wordt aangemaakt worden ingelezen bij de bank. Alle handmatige handelingen worden geautomatiseerd en facturen worden automatisch afgeletterd.

Maar we gaan veel verder: we begeleiden bij het maken van webshop koppelingen waarmee de verkooptransacties automatisch worden geïmporteerd in de administratie, we koppelen Payment Service Providers (zoals bijvoorbeeld Mollie, PayPal of Adyen) en we implementeren aflettermodules. Hiermee worden de webshop verkopen volledig, tijdig en snel in de administratie verantwoord. 

Buitenlandse aangiften 

Als u naast Nederland ook verkoopt aan andere (EU) landen kunt u tegen omzetbelastingplicht in buitenlanden aanlopen. Wij hebben veel ervaring met het aanvragen en verzorgen van buitenlandse aangiften. Ook ICP aangiften kunnen we voor u verzorgen.

In 10 jaar is veel veranderd. De ontwikkelingen staan niet stil. Wij staan graag met u stil bij uw administratieve proces en willen u graag begeleiden van offline naar online of het verder optimaliseren van uw administratie.

Contact

Bent u benieuwd of wij wat voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op of vul vrijblijvend het contactformulier in en wij nemen contact met u op.