Vol vertrouwen: Convident
Als accountantskantoor zijn we trots op de samenwerking met klanten die met lef en visie ondernemen. Convident is daar een mooi voorbeeld van. Mede-eigenaar Rutger van de Griendt deelt hun verhaal over groei, innovatie en de kracht van samenwerking.
Hoe is Convident begonnen.
Mijn compagnon Rick en ik hadden beide een internetbureau, in 2015 hebben we gekozen om deze samen te voegen en is Convident ontstaan. Inmiddels staat er een team van zestien mensen en is Convident uitgegroeid tot een fullservice digitaal bureau. Het is onze missie om bedrijven te helpen om online écht succesvol te zijn, of dat nu de overheid, zorginstelling of mkb-ondernemer is.
Hoe breed is jullie dienstverlening?
Op een verjaardag leggen we het altijd simpel uit: we bouwen websites en verzorgen de online marketing. Van nul tot honderd. Dat klinkt eenvoudig, maar daar komt veel bij kijken. We zijn begonnen met webdevelopment, maar inmiddels is de complete online strategie de kern van onze dienstverlening.
Wat is onderscheidend voor jullie bedrijf?
Er zijn veel cowboys in onze sector die dromen verkopen. De realiteit is vaak een stuk grilliger. Online groei is het resultaat van de samenwerking met de klant, samen ontdekken waar je klanten écht zitten en hoe je daar slim op inspeelt. Wij vinden die zoektocht leuk en we hebben vervolgens de juiste tools in huis om toe te werken naar succes. We merken dat onze klanten deze houding ook waarderen.
Heb je in carrière nog een deal die je nog steeds goed herinnert?
Ja, absoluut. We hebben veel energie gestoken in het bedrijf Lode, Een fabrikant van ergonomiemeters die de hele wereld over gaan. We lagen in concurrentie met andere aanbieders en hebben er echt veel tijd en energie in gestoken om de deal te sluiten. Gelukkig is dat gelukt en tot op heden werken we nog steeds nauw samen en bedienen we inmiddels ook andere merken van de overkoepelende holding.
Lode bestaat meer dan 75 jaar en is wereldwijd nummer één in hun vakgebied, dergelijke ambitie past goed bij Convident. Vanzelfsprekend waren we enthousiast dat we ze bij hun online ambities mochten ondersteunen.
Zijn er andersom ook zaken waar je veel van geleerd hebt?
Haha, zeker. Vlak voor Corona hebben we voor het eerst meer mensen aangenomen dan we direct nodig hadden. Het idee was uiteraard om een flinke groeistap te maken, maar de timing kon niet slechter. De omzet viel namelijk behoorlijk terug toen Corona begon. Dat was pijnlijk, maar gelukkig hebben we iedereen in dienst kunnen houden. Hier zijn we achteraf best trots op en we hebben een mooie les geleerd in risicobeheersing.
Hoe blijven jullie vernieuwen in een markt die nooit stilstaat?
Elke maand kijkt het team kritisch naar de eigen processen: wat kan slimmer, beter, sneller? We hebben een mix van jonge starters en ervaren krachten. Dat werkt goed. Momenteel experimenteren we veel met AI, bijvoorbeeld met video’s in advertenties. Dit zijn mooie ontwikkelingen en het biedt veel kansen. Uiteraard brengt het ook bedrijfstechnisch risico’s met zich mee. Dat is een interessant snijvlak.
De toekomst
We groeien al jaren in een rustig tempo door en hopen nu eerst door te groeien naar ca. 25 medewerkers. Bij die omvang komt er ook extra ruimte voor afdelingen zoals sales, HR en waar nuttig een middenmanagement. En heel pragmatisch dat aantal kunnen we ook goed op onze huidige kantoorlocatie huisvesten.
Overigens versnellen we de groei soms ook. Zo hebben we begin dit jaar een ander internetbureau uit Groningen over genomen. Hiermee maakten we in 1 keer een mooie sprong in zowel onze klantenkring als in onze medewerkers. De contacten voor deze overname kwamen via ons eigen netwerk tot stand, van mond tot mond dus. Dat is dan wel weer grappig voor 2 bedrijven die zo actief zijn in de online wereld.
Samenwerking met de accountant
Wat ons opvalt, is de snelheid en klantgerichtheid. Laatst nog hadden we een halfjaarscheck die verrassend snel afgerond werd van vraag naar oplevering, dat is super. Je voelt als klant echt dat je prioriteit hebt bij ze, dat geeft vertrouwen. Ook merken we dat Mijn Accountant een goed netwerk heeft en probeert verbinding te zoeken. Hoewel we uiteraard gek zijn op “online’ geloven we zelf ook nog steeds in de kracht van een goed netwerk. Het was destijds een behoorlijke zoektocht om de juiste accountant te vinden, maar we zijn zeer tevreden en willen ze zeker niet kwijt.
En tot slot: waarom zouden klanten voor jullie moeten kiezen?
Omdat we mkb-bedrijven echt begrijpen en onze aanpak werkt. Daarbij zijn we we pragmatisch, toegankelijk en je hoeft niet met een enorm budget te beginnen. Bovendien zijn we goed verbonden in het Noorden – online én offline. En als laatste: Klanten waarderen onze persoonlijke benadering en toewijding, dat werkt lekker samen!
Full Service Digital Agency – samen naar online Succes | Convident